بعد از غيرفعالسازي اكانت وايبر اين اتفاقات رخ ميدهد:
تمامي اطلاعات موجود روي دستگاهتان از جمله سوابق تماس و پيامها، گروهها و استيكرهاي رايگان و خريداري شده حذف ميشوند.
ديگر از نظر مخاطبان وايبرتان به عنوان كاربر وايبر شناخته نميشويد.
ساير اكانت هاي مرتبط با اكانت وايبرتان مثل توئيتر، فيسبوك و غيره هم ديگر به اين سرويس متصل نخواهند شد.
هرگونه اعتبار Viber Out خريداري شده روي اين اكانت باقي خواهند ماند ولي ميتوانيد از طريق ايميل با پشتيباني وايبر تماس بگيريد و تقاضاي انتقال اعتبار به اكانت وايبر جديد را بدهيد.
هنگاميكه وايبر دستگاه اوليه را غيرفعال ميكنيد (دستگاهي كه با آن ثبت نام كردهايد)، اين برنامه روي ساير دستگاهها هم غيرفعال خواهد شد.
نكتهي مهم: هنگاميكه اكانت را غيرفعال كردهايد هيچ راهي براي بازيابي اطلاعات كاربري نداريد. وايبر، پيامهاي شما را ذخيره نميكند و قادر به بازيابي اطلاعات از دست رفته نيست. ثبت نام مجدد در وايبر با استفاده از همان گوشي قبلي هم باعث بازيابي سوابق اكانت قبلي نخواهد شد.
چگونه بايد از چتهاي وايبرتان، نسخهي پشتيبان بگيريد
براي تهيهي نسخهي پشتيبان كامل از سوابق چت خودتان قبل از حذف اكانت وايبر خودتان، گامهاي زير را دنبال كنيد:
گام اول: وايبر را روي آيفون باز كنيد.
گام دوم:گزينهي More در پايين نوار ابزار را انتخاب كنيد.
گام سوم: براي دسترسي به ساير گزينهها، Settings را انتخاب كنيد.
گام چهارم: بعد گزينهي Calls snd Massages را انتخاب كنيد.
گام پنجم: گزينهي Email message History را انتخاب كنيد.
در اينجا برگهي نگارش ايميل باز ميشود. آدرس ايميل خودتان را در مقابل قسمت : TO بنويسيد و بعد گزينهي Send را بزنيد تا فايل زيپ حاوي سوابق پيامهاي وايبري شما برايتان ارسال شود.
نكتهي مهم: نسخهي پشتيبان براي راحتي شما فراهم شده و قابل بازيابي در همين دستگاه يا دستگاه ديگر نيست. نسخهي پشتيبان سوابق ارسال پيام تنها در اندرويد و آيفون قابل تهيه است